Tule mukaan vähentämään ruokahävikkiä!

Hävikkiviikko on yhteistyökampanja, jossa kumppanit ovat olleet perinteisesti merkittävässä roolissa.

Vuonna 2018 Hävikkiviikko löi 281 kumppanin voimin itsensä näkyvästi läpi mediassa ja nosti hävikkiruuan jälleen valtakunnalliseksi puheenaiheeksi.

Hävikkiviikkoon voi osallistua mikä tahansa järjestö, yritys, organisaatio, työyhteisö ja yhdistys. Tapoja osallistua on yhtä monta kuin osallistujia: yksi ruokahävikkiä vähentävä vinkki somekanavassa, yhteinen jämälounas työpaikalla, keskustelutuokio aiheesta, isompi kampanja tai yrityksen uusien tai vanhempien hävikinvähentämiskäytäntöjen esille tuominen. Kaikki ovat hyviä tapoja osallistua kampanjaan. Tärkeää on kertoa näistä toimista tahon omissa viestintäkanavissa ja käyttää tunnusta #hävikkiviikko. Haluamme, että ruokahävikkikeskustelulta ei voi kampanjaviikolla välttyä.

Osallistuminen vuoden 2019 Hävikkiviikoon ei vaadi enää erillistä ilmoittautumista. Tilaa kuitenkin uutiskirjeemme, jotta pysyt ajan tasalla kampanjan viimeisimmistä käänteistä.

Kyllä kiitos, haluan tilata maksuttoman Hävikkiviikon uutiskirjeen
Kyllä kiitos, haluan tilata maksuttoman Kuluttaja-lehden uutiskirjeen.